04-04-2021
د.كريم بلقاصي: الكاتب

Abstract:

 

This study seeks to investigate the importance of digital public relations campaign in the field of organization, specifically the e-mail and e-newsletter as a model. Where the development in the field of information and communication technology, such as the internet and its various services need to take advantage of different tools to attract the internal and external public. In due to win their confidence and build good relations with him, by forming a good corporate image of the organization. In addition, this is can be only through a Digital Public relations campaign, which is be based on a set of detailed steps involved in this research.

Key Words: Public relations -Digital Public relations campaign -  e-mail - e-newsletter

 

الملخــّــص

تسعى هذه الدراسة إلى البحث في أهمية حملة العلاقات العامة الرقمية في مجال التنظيمات، وتحديدا أسلوب البريد الإلكتروني والنشرة الإلكترونية أنموذجا، إذ يستدعي التطور الحاصل في مجال تكنولوجيا الإعلام والاتصال وبالضبط على شبكة الإنترنت ومختلف خدماتها ضرورة الاستفادة من مختلف الدعائم لاستقطاب الجمهور الداخلي والخارجي لكسب ثقته وبناء علاقات طيبة معه عن طريق تشكيل صورة ذهنية حسنة عن المنظمة، وهذا لا يكون إلا عن طريق حملة العلاقات العامة الرقمية المبنية على مجموعة من الخطوات المفصلة في هذا البحث.

الكلمات المفتاحية: العلاقات العامة - العلاقات العامة الإلكترونية- النشرة الإلكترونية – البريد الإلكتروني